::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::

نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم


تعداد بازدید : 88
نویسنده پیام
sms1378
آفلاین



ارسال‌ها: 28
عضویت: 24 /10 /1392
شناسه یاهو:
تشکر کرده: 2
باید دانش آموزان را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم
پورحسینی معاون پرورشی، فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان


باید دانش آموزان را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم

تهاجم فرهنگی به شیوه نرم، خاموش و بی سر و صدا در حال انجام است و تعداد تخریب ها و تلفات آن هم نامشخص است، باید با بکارگیری روش های متعدد تربیتی، دانش آموزان را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم تا به گونه ای در این زمینه پیشگیری کنیم


به گزارش اداره روابط عمومی و اسناد اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ، معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی به شیوه نرم، خاموش و بی سر و صدا در حال انجام است و تعداد تخریب ها و تلفات آن هم نامشخص است، گفت: باید با بکارگیری روش های متعدد تربیتی، دانش آموزان را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم تا به گونه ای در این زمینه پیشگیری کنیم.سیدجواد پورحسینی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش انبیا و ائمه تربیت انسان ها است، ابراز داشت: وقتی مراتب تربیت نزول پیدا می کند، مجموعه هایی همچون آموزش و پرورش دارای شئون تربیت می شوند. تربیت؛ خروجی تمامی فعالیت های آموزش و پرورش
وی با بیان اینکه خروجی تمامی فعالیت های آموزش و پرورش، تربیت است، افزود: بر اساس \"سند تحول بنیادین آموزش و پرورش\"، تعلیم و تربیت کلیدی و ریشه ای ترین فعالیت در این نهاد آموزشی است.

معاون پرورشی، فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ناهنجاری ها، بی اخلاقی ها و قانون گریزی هایی که امروز در جامعه مشاهده می کنیم، ریشه در عدم تربیت درست افراد دارد.

وی تأکید کرد: متأسفانه این طور در جامعه جا افتاده است که مسائل آموزشی بیشتر از مسائل تربیتی مورد توجه قرار می گیرد و تربیت تحت الشعاع آموزش قرار گرفته است.
پورحسینی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در دهه ۶۰، مبارزه و جنگ بین جبهه حق و باطل فیزیکی بود، تأکید کرد: در جنگ فیزیکی تلفات مالی و جانی مشخص است و فقط در زمان حمله دشمن است که خسارت هایی وارد می شود.

تهاجم فرهنگی دشمن، خاموش و بی سر و صدا است
معاون پرورشی، فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: از دهه ۷۰ به بعد، تهاجم فرهنگی به شیوه نرم، خاموش و بی سر و صدا در حال انجام است و شب و روز ندارد.
وی با اشاره به اینکه سایت های اینترنتی، شبکه های ماهواره ای و دیگر ابزارهای رسانه ای تهاجم فرهنگی، نقش همان بمب ها و موشک های جنگ فیزیکی را ایفا می کنند، بیان داشت: تخریب های تهاجم فرهنگی به صورت بی سر و صدا صورت می گیرد و تعداد تلفات هم نامشخص است.

پورحسینی تأکید کرد: باید با بکارگیری روش های متعدد تربیتی، دانش آموزان را در مقابل تهاجم فرهنگی واکسینه کنیم تا به گونه ای در این زمینه پیشگیری کنیم.
معاون پرورشی، فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: بر اساس اسناد بالادستی همچون سند تحول بنیادین، معاونت پرورشی، فرهنگی اداره کل، راهبردهای عملیاتی خود را در ۷ محور ترسیم کرده تا برنامه ها بر اساس آن پیاده شود.
وی توسعه فرهنگ اقامه نماز، تقویت انس با قرآن، تعمیق تقوای الهی و مهارت خویشتن داری، تقویت بصیرت و باور به ارزش های انقلابی، ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب، ارائه خدمات مشاوره ای و تربیتی، تقویت کتابخانه ها و گسترش فرهنگ کتابخوانی و کمک به افزایش سطح مهارت های خانواده ها در راستای هماهنگی بین فعالیت های خانه و مدرسه را به عنوان راهبردهای عملیاتی فعالیت های این معاونت برشمرد.

فعالیت های تربیتی باید متناسب با ذائقه دانش آموزان باشد
پورحسینی افزود: فعالیت های تربیتی باید با استفاده از ابزارهای متنوع هنری و تکنولوژی متناسب با ذائقه دانش آموزان انجام شود تا بالاترین میزان تأثیرگذاری را داشته باشد.

معاون پرورشی، فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در ابتدای هر سال تحصیلی \"پرسش مهر\"، توسط رییس جمهور مطرح مطرح می شود، گفت: دانش آموزان برای پاسخگویی به این پرسش تا پایان بهمن ماه فرصت دارند.

وی افزود: یکی از اشکالات نظام تربیتی حافظه محوری است و دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی از مقطع متوسطه به یک بانک اطلاعاتی تبدیل شده اند که درصد زیادی از این اطلاعات کاربردی در زندگی آن ها ندارد.

پورحسینی بیان داشت: در \"سند تحول بنیادین آموزش و پرورش\" بر چرخش از سمت \"دانایی\" به \"توانایی\" و حرکت از سمت دانش محوری به مهارت محوری تأکید شده است.

معاون پرورشی، فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ما ایرانیان، در بیان شفاهی قوی هستیم ولی از نظر کتبی ضعف داریم، یادآور شد: در ابتدای سال تحصیلی دستور رییس جمهور این بود تا با احیای \"زنگ انشا\" در مدارس، فرهنگ کتبی نویسی نسل های فعلی تقویت شود.

فرهنگ \"گفت و گو\" بین مردم ضعیف است
وی با اشاره به اینکه متأسفانه فرهنگ \"گفت و گو\" بین مردم ضعیف است، تصریح کرد:مهارت های ارتباطی بین مردم ضعیف بوده و به دلیل فقدان مهارت نقد و نقدپذیری، مردم در زمان انتقاد به مشاجره و دعوا می پردازند.

پورحسینی گفت: رییس جمهور بر ایجاد زنگ \"گفت و گو\" در مدارس تأکید کرده اند که در صورت تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش، ساز و کارهای اجرایی آن مشخص می شود.
معاون پرورشی، فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان یادآور شد: در سال تحصیلی جدید و در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش آموزان، باید ۳۰ دقیقه به برپایی نماز جماعت در تمامی مقاطع و پایه های تحصیلی اختصاص یافته و دانش آموزان هم به صورت داوطلبانه در نماز جماعت شرکت کنند.

وی ابراز داشت: در راستای انس و الفت بیشتر دانش آموزان با شهدا، طرح \"میقات با خداوند، میثاق با شهدا\" با برگزاری نماز جماعت در روزهای سه شنبه در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

لزوم رعایت توزان در فعالیت های فرهنگی
پورحسینی با اشاره به اینکه در فعالیت های فرهنگی باید هم به دعا و توسل و هم به جشن و نشاط توجه شود، تصریح کرد: البته در برگزاری این مراسمات باید با رعایت مسائل شرعی، ذائقه نسل جوان هم مدنظر قرار گرفته و توازن رعایت شود.

معاون پرورشی، فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: هم اکنون تعداد 4322مربی پرورشی، فرهنگی در مدارس استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند که البته در این زمینه با کمبود نیرو مواجه هستیم.

وی گفت: اجرای طرح شکوفه های آسمانی (تجلیل از دانش آموزان محجبه پایه اول ابتدایی)، طرح \"نیایش رحمت\" و قرائت دعای طلب باران در مدارس و روز نهج البلاغه و برگزاری مسابقه از کتاب مربوطه تعدادی از فعالیت های این معاونت در سال تحصیلی جاری است.
پورحسینی با اشاره به اینکه اردوهای دانش آموزی در مواردی با آسیب هایی همراه هستند، بیان داشت: در راستای ساماندهی اردوهای دانش آموزی، دستورالعملی در ابتدای سال تحصیلی جاری تدوین و ابلاغ شد.

نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی شبهات مختلفی دارند
معاون پرورشی، فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به پیش رو بودن ایام الله دهه فجر، یادآور شد: نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی و چرایی ایجاد آن شبهات مختلفی دارند که این ایام بهترین زمان برای پاسخگویی به این شبهات است.

وی نواخته شدن زنگ انقلاب، اعزام سخنران به مدارس و برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، برگزاری نماز وحدت، برگزاری نمایشگاه دستاوردها و تولیدات آموزش و پرورش، اجرای سرود 1357 نفری دانش آموزان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن، برگزاری جنگ های شادی و حضور پرشور دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را به عنوان برخی برنامه های این معاونت در ایام الله دهه فجر عنوان کرد.
ADMIN-SMS1378
دوشنبه 07 بهمن 1392 - 19:27
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



تازه سازي پاسخ ها



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش :
صفحه اصلی | انجمن | ورود | عضویت | خوراک | نقشه | تماس با ما | طراح

این قالب توسط سایت روزیکس طراحی شده است و هر گونه پاک کردن لینک طراح پیگرد قانونی دارد !